FAQ

 Indtast din adresse og vores FAQ herunder vil blive opdateret med flere svar på
mange spørgsmål gældende for de produkter, som er tilgængelige for dig.  

 

Danmarks hurtigste internet

Søg ny adresse

Den valgte adresse:

Valgt adresse:

.

Bredbånd på fiber

Vi har registreret at du har installeret fiber og vi kan levere uden teknikerbesøg.

100 Mbit/s download og 100 Mbit/s upload koster 299 kr/måned og fra kr. 499 i oprettelse.

1000 Mbit/s download og 1000 Mbit/s upload koster 349 kr/måned og fra kr. 499 i oprettelse.

5000 Mbit/s download og 5000 Mbit/s upload koster 499 kr/måned og fra kr. 9999 i oprettelse.


Bredbånd på fiber

Vi har registreret at du har installeret fiber men at det er nødvendigt med et teknikerbesøg.

100 Mbit/s download og 100 Mbit/s upload koster 299 kr/måned og fra kr. 499 i oprettelse plus 499 kr for teknikerbesøg.

1000 Mbit/s download og 1000 Mbit/s upload koster 349 kr/måned og fra kr. 499 i oprettelse plus 499 kr for teknikerbesøg.

5000 Mbit/s download og 5000 Mbit/s upload koster 499 kr/måned og fra kr. 9999 i oprettelse plus 499 kr for teknikerbesøg.


Bredbånd på fiber

Vi har registreret at der kan etableres fiber på din adresse. Gravning indtil 30 meter og til nærmeste husmur er inkluderet i graveprisen. Der skal graves mindre end 30 meter til din adresse.

100 Mbit/s download og 100 Mbit/s upload koster 299 kr/måned og fra kr. 0 i oprettelse plus 499 kr for teknikerbesøg og 999 kr for gravning.

1000 Mbit/s download og 1000 Mbit/s upload koster 349 kr/måned og fra kr. 0 i oprettelse plus 499 kr for teknikerbesøg og 999 kr for gravning.

5000 Mbit/s download og 5000 Mbit/s upload koster 499 kr/måned og fra kr. 9999 i oprettelse plus 499 kr for teknikerbesøg og 999 kr for gravning.


Bredbånd på telefonlinje

Vi har registreret mulighed for følgende hastighed på din telefonlinje:

30 Mbit/s download og 2 Mbit/s upload

Husk at vi altid leverer den højest mulige hastighed som er teknisk mulig på din linje. Ovenstående hastighed er baseret på historiske data vi har fået fra TDC og kan afvige fra hvad der faktisk lader sig gøre.

Vi bruger det nyeste udstyr så hvis du allerede har en højere hastighed end budet ovenover, eller du har fået tilbudt højere hastighed andet steds, så kan vi også levere det samme.

Har du brug for nærmere vejledning eller forklaring, så tag kontakt til os på support@gigabit.dk eller 71 99 22 30. Her kan vi også undersøge forholdene nærmere om nødvendigt.

Bredbånd på telefonlinje koster 249 kr/måned i abonnement og fra kr. 499 i oprettelse


Bredbånd på to telefonlinjer

Vi har registreret mulighed for levere bredbånd på 2 telefonlinjer på din adresse. Dette kan give op til dobbelt hastighed i forhold til en enkelt linje. Vurderingen er at følgende hastighed er mulig:

60 Mbit/s download og 4 Mbit/s upload

Denne teknologi kaldes "pair bonding". Det er nødvendigt at lave teknikerbesøg for at etablere pair bonding, hvorfor det desværre ikke er muligt at lave gratis oprettelse.

Pair bonding koster 349 kr/måned i abonnement og fra kr. 999 i oprettelse inklusiv teknikerbesøg.


Danmark Hurtigste Internet

BESTILLING trin 2 ud af 3

Leveringsadresse:

Produkt:

Email-adresse:
Telefonnummer:
Navn:

Jeg bekræfter at have læst handelsbetingelserne.

Oprettelse og første tre måneder opkræves ved bestilling

 

fiber fibernet bredbånd router og udstyrRouter og udstyr priser og abonnementPriser og abonnement Support og åbningstiderSupport og åbningstider Teknik og hastighedTeknik og hastighed

 

Ofte stillede spørgsmål

Vælg en kategori herover.

Hvor lang tid tager det at få etableret fiber

Såfremt der ikke er nogen særlige forhold, tager det typisk 6 uger fra bestilling til fiberen er aktiv. Bor man I en ejendom der ikke har etableret fiber endnu, skal man dog beregne 2 måneder oveni, til fuldførsel af fiberinspektion og godkendelse fra bestyrelse eller lign til installationen.

Hvad sker der efter tilmelding?

Hvis det er en tilmelding i et eksisterende område, vil du efter din ordre er gået igennem, modtage en bekræftelsesmail, og herefter vil du blive faktureret. Hvis vi allerede har hovedkablet etableret, vil du efter et stykke tid modtage en mail om teknikerbesøg til installation af fiberboks. Tiden kan, om nødvendigt, ombookes ved henvendelse til supporten.

Hvis tilmeldingen relaterer til et nyt projekt, vil du først blive faktureret efter projektet er godkendt. Herefter vil du løbende modtage statusmails, så du kan følge med i udviklingen, frem mod din fiberforbindelse er aktiv.

Er du i tvivl, hvilken kategori din tilmelding tilhører? Kontakt vores support i dag.

Skal fiberprojektet godkendes af grundejerforeningen?

På offentlig vej bliver grundejerforeningen ikke involveret. På private fællesveje bliver grundejerne hørt af kommunen. Forbedring af digital infrastruktur anses for et hensigtsmæssigt anlægsarbejde af de offentlige forvaltninger. Den respektive kommune er også på private fællesveje i besiddelse af gravemyndigheden, men skal naturligvis tage høringssvar med i overvejelserne.

For haveforeninger forholder det sig anderledes, da det oftest vil være foreningen selv, der er gravemyndighed. Gigabit bestræber sig på at være på god fod med projektsområdets grundejerforeninger, vejlaug og Bestyrelser.

Et fiberprojekt vil typisk strække sig over flere grundejerforeninger og kan fx også kun omfatte halvanden grundejerforening. Projektområderne udvælges efter behovet for hurtigere internetforbindelse og kan gå på tværs af både grundejerforeninger og kommunegrænser. Nogle grundejerforeninger har måske kun kabel-TV på en del af vejene, og derfor vil behovet for fibernet hos foreningens medlemmer variere derefter.

Hvordan foregår installationen?

Efter du har bestilt, vil du når vi har behandlet bestillingen, modtage en email med en aktiveringsdato samt en eventuel teknikertid, hvis det er nødvendigt. Hvis en tekniker er nødvendigt, skal du på dagen hvor teknikeren kommer, være hjemme imellem 7.30 og 16.

Hvordan forløber et fiberprojekt, og hvem bliver kontaktet?

Du kan læse mere om vores etablering af fiberprojekter - og få svar på hvordan det kommer til at påvirke området, om grundejerforeningen skal godkende projektet og lignende.

Hvordan foregår fiberinstallationen?

Efter du har bestilt, vil du når vi har behandlet bestillingen, modtage en email med en teknikertid, samt en aktiveringsdato. På dagen hvor teknikeren kommer, skal du være hjemme imellem 7.30 og 16. Teknikeren opsætter fiberboks udvendigt, og indvendigt ved nærmeste husmur.

Imellem din teknikertid og din aktiveringsdato, vil der komme et gravehold ud og ligge et tomt fiberrør ned I jorden. Som oftest skyder de røret I jorden med en jordraket, så man så vidt muligt undgår at ødelægge have og indkørsel, man skal ikke være hjemme ved gravearbejdets udførsel, medmindre graveholdet ikke kan komme til uden at blive lukket ind.

På aktiveringsdatoen kommer der den sidste tekniker, han blæser fiberen igennem det tomme rør, og splidser den på huset og ved tilslutningspunktet. Herefter kører han ud på telecentralen eller i teknikhuset og tilslutter fiberen, og den skulle nu være klar til brug.

Efter endt etablering, har graveholdet op til 10 arbejdsdage til at reetablere.

Hvordan kommer jeg ind i min Genexis EG400 eller EX400?

Intenorouterne har som standard en lille intern DNS som henviser www.routerlogin.net til routerens standardgateway. Alternativt kan du indtaste din standardgateway I en internet browser. Typisk er dette 192.168.1.1 Brugernavn og kodeord er admin / admin (små bogstaver).

Hvad får jeg med af udstyr når jeg bestiller fiber?

Du får tilsendt eller opsat et fibermodem, med en ethernet udgang (RJ45) som kan tilsluttes til enten en router eller en PC. Har du bestilt 1000/1000 kan du leje en router for 29kr pr. md. Der er ikke noget krav om at man anvender vores router, og du kan således tilslutte en hvilken som helst router du har lyst til, så længe den kan tage forbindelsen fra et ethernetkabel.

Hvilket udstyr følger med?

Til den indvendige installation opsættes der kun en Fiberboks. Din router skal tilsluttes Fiberboksen. En router kan enten tilkøbes hos Gigabit, eller du kan bruge en model efter eget valg. Gigabit anbefaler, at købe en Genexis Router gennem os. Dermed er der både garanti for kvaliteten af routeren samt optimal support, hvis der skulle opstå problemer. Gigabits supportere har et solidt kendskab til de Genexis routere, som Gigabit sælger, og kan i sagens natur ikke vejlede på samme kompetente niveau i opsætning af en kundeindkøbt router af vilkårligt mærke og model. Du kan se hvilke routere vi sælger her.

Jeg vil gerne ændre mit betalingskort

Du kan tilføje, ændre eller opdatere dit betalingskort ved at gå ind på linket her.

Her indtaster du fakturanummer og installationsadresse, og på næste skærm kan du indtaste kortinformationer. Dette tilmelder kortet til automatisk betaling, og er der ubetalte fakturaer så bliver disse også betalt.

Jeg vil gerne have min arbejdsgiver til at betale min internetforbindelse, hvordan gør jeg det?

Skriv en mail til kundeservice@gigabit.dk med arbejdsgivers navn, adresse og en e-mail adresse de ønsker fakturaer tilsendt til. Eventuelt kontaktperson hvis din arbejdsgiver ønskerdet. Skal der betales på særlige måder fx med EAN, så kontakt supporten enten pr. mail eller telefon.

Er der nogen bindingsperiode?

Tilmelding til abonnementsløsning:
Abonnementet er uopsigeligt de første 3 måneder i bindingsperioden, som gælder fra leveringstidspunktet. Abonnementet fornyes automatisk hver tredje måned og kan opsiges med løbende måned plus en måneds varsel.

Tilmelding, som inkluderer periode med gratis internet:
Er din tilmelding omfattet af et tilbud, som inkluderer en periode med gratis internet, tilbagebetales 49 kr. af etableringsprisen for hver måned af den medfølgende gratis internetforbindelse.

Eksempel:
En kunde er rettidigt tilmeldt i Strandmarkskvarteret i Hvidovre, og kunden kommer online 1/3 - 2019. Da kunden er rettidigt tilmeldt, følger 60 mdrs. 100/100 Mbps forbindelse med i etableringsprisen. Kunden vælger at opsige sit abonnement pr. 28/2 - 2023. Dermed er 48 ud af 60 mdrs. medfølgende periode med 100/100 Mbps internetforbindelse brugt, og der er 12 mdr. tilbage af de medfølgende 60 mdrs. internetforbindelse. Kunden får udbetalt et samlet beløb af Gigabit, som udgør 12 gange 49 kr = 588 kr.

Hvad koster reverse DNS og fast ip?

Reverse DNS er gratis så længe du har fast ip. Ønsker du fast ipv4-adresse koster det 25 kr. om måneden pr. stk. Ønsker du at få opsat reverse dns eller at bestille en fast IP så skriv til support@gigabit.dk

Betaler man fiberleje hos Gigabit?

Nej, der er ingen skjulte gebyrer og afgifter.

Jeg har valgt en etableringsløsning, som inkluderer en gratis periode. Hvad koster det, når den medfølgende gratis periode udløber?

Hvis din ordre inkluderer en gratis periode vil prisen pr. måned følge Gigabits normale prisliste, som også gælder for vores øvrige mange tusinde kunder. De aktuelle priser kan ses her.

I sagens natur ved vi endnu ikke, hvad prisen er om tre-fem år, men den følger markedet, og vil være den samme som for resten af Gigabits kunder.

Hvad sker der, hvis jeg sælger huset?

Hvis din tilmelding inkluderer tilbud om gratis internet følger installationen. Ved salg af ejendommen overtager den nye ejer fiberforbindelsen og kan nyde godt af det gratis net i den resterende periode. Du kan til gengæld regne med en bedre handel for et hus med fiberforbindelse og tilmed gratis internet. Internethastighed er et vigtigt parameter for mange familer ved huskøb: politiken.dk

Jeg har prøvet at ringe til jer, men kommer ikke igennem. Kan jeg blive ringet op?

Travlhed opstår i perioder (især når vi lige har åbnet / er ved at lukke), og derfor kan det nogen gange være svært at komme igennem. Vi bestræber os på at ringe tilbage til alle som ringer til os mens der er optaget, og du behøver således ikke ringe flere gange, så snart der er ledigt på telefonen ringer vi tilbage.

Hvad er jeres åbningstider?

Vi har åbent på telefonen mandag til fredag 9-20 samt lørdag og søndag 9-15. Man kan dog altid sende en mail eller skrive til os på Facebook og så vil vi bestræbe os på at besvare, også uden for normal åbningstid.

Hvad hvis jeg har andre spørgsmål?

Du kan altid kontakte vores support direkte. Vi har åbent på telefonen mandag til fredag 9-20 samt lørdag og søndag 9-15. Man kan dog altid sende en mail eller skrive til os på Facebook, og så vil vi bestræbe os på at besvare - også uden for normal åbningstid.

Jeg har problemer med min hastighed, hvordan finder jeg ud af hvad der er galt?

Hastighedsproblemer diagnosieres således:

  1. Sæt en computer direkte til routeren med en ledning og test på http://gigabit.speedtest.net. Vælg "your prefered server".

  2. Gentag hastighedstesten trådløst i en afstand på cirka 2 meter fra routeren. Hvis computeren har support for 5 GHz kan du teste hastighed på både 2,4 og 5 GHz.

Hvis du har en Genexis router og du ikke tidligere har lavet en reset til default, så kan du prøve det. Det afhjælper nogle gange hastighedsproblemer. Routeren resettes ved at holde reset inde med en spids genstand i cirka 10 sekunder indtil at lamperne begynder at blinke. Herefter skal den sættes op igen.

Hvis du har en router af andet mærke, så kan du undersøge om der findes en nyere firmware som den kan opgraderes med.

Hvis hastigheden ikke er tilfredsstillende, så skriv tilbage til os med resultatet af ovenstående hastighedstest. Det er dog ikke nødvendig at gennemføre testen hvis der er dårlig hastighed i et tidligere trin, f.eks. hvis trin 1 er galt, så behøver du ikke også lave trin 2. Det er vigtigt at være systematisk, så at vi kan afgøre om det er modem, router eller noget andet der er problemer med.

Kan jeg få reverse DNS og fast ip?

Reverse DNS er gratis så længe du har fast ip. Ønsker du fast ipv4-adresse koster det 25 kr. om måneden pr. stk. Ønsker du at få opsat reverse dns eller at bestille en fast IP så skriv til support@gigabit.dk

Hvordan bruger jeg IPv6?

IPv6 er sat op som standard på hele vores netværk, og ønsker du at bruge IPv6 er det blot at bede din router om at trække et range fra vores DHCP server.


 

Øv, fandt du ikke, hvad du søgte?

 Kontakt os


 

Få hjælp til installation eller fejlsøgning af dine bokse her

 

 

 

Få svar på dine spørgsmål hos Gigabit Support eller via vores FAQ

Få svar på dine spørgsmål hos Gigabit Support eller via vores FAQ

Hos Gigabit forsøger vi altid at gøre det så nemt for vores kunder som muligt.

Vi benytter Cookies. Cookies gør os bedre i stand til at yde en god service for dig
Mere information Ok Afvis cookies